מה עליך לעשות בשלב ראשון לאחר תאונת עבודה?

ראשית, חשוב כי לכל מקום אליו אתם מגיעים לקבלת טיפול רפואי תדגישו כי מדובר בתאונת עבודה. כמו כן, עליכם ליידע את המעסיק בנוגע לתאונה שארעה במהלך העבודה וכן לבקש מהמעביד טופס ב.ל. 250 אשר מהווה הפנייה לטיפול רפואי. הקפידו לתעד את כל פרטי התאונה: תאריך, מיקום, שעה, אזור ואופי הפגיעה, תמונות של הפגיעות ברכוש ובגוף ובנוסף, במידה והיו עדי ראייה לאירוע חשוב שתשמרו את פרטיהם המלאים.

עליכם להקפיד ולשמור היטב כל מסמך רפואי אוכן כל קבלה בגין הוצאות הקשורות לתאונה והטיפולים בעקבותיה. כמובן שעליכם להקפיד לקבל טיפול רפואי מסודר ולהתריע בגין כל התסמינים מהם אתם סובלים בעקבות התאונה ולוודא שהדיווח נרשם במדויק על ידי הרופא המטפל ולקבל "תעודה רפואית לנפגע בעבודה".

בטרם הגשת התביעה למוסד לביטוח לאומי, רצוי להתייעץ עם עורך דין העוסק מומחה. לעיתים קרובות, ניסוח לקוי או היעדר מסמכים מסוימים עלולים להוביל לדחיית תביעה.

חשוב– ניתן לקבל אישורי מחלה מהרופא המטפל רק במשך שלושת החודשים הראשונים. לאחר מכן, במידת הצורך, יש לפנות לרופא תעסוקתי, המוסמך לתת אישורי מחלה מעבר לתקופה זו ואישור  אי כושר לעבודה, וכן מכתב למעביד על אודות אי כושר קבוע או זמני.

מומלץ כי תגישו את המסמכים הנדרשים למוסד לביטוח לאומי בהקדם האפשרי, זאת על מנת לקצר את התהליכים ולהביא למצב שסכומים להם אתם זכאים ישולמו לכם כמה שיותר מהר.

חשוב מאוד כי תתייעצו עם עורך דין בשלב מוקדם לאחר התאונה ותקבלו ייעוץ הולם, שכן להתנהלות שלכם לאחר האירוע עשויות להיות השלכות בעתיד.

והכי חשוב – שמרו על עצמכם ותהיו בריאים

פנו עוד היום לתיאום פגישת ייעוץ ראשונה ללא כל עלות וללא התחייבות.

*כנפגע תקבל את אותו סכום פיצוי, אך הינך זכאי לתבוע אותו מחברת הביטוח וגם מהמוסד לביטוח לאומי. ביטוח לאומי מפצה בעבור הוצאות רפואיות, שיקום, וכן דמי פגיעה בעבור הפסדי שכר ואובדן כושר עבודה. סכום הפיצוי שיתקבל מביטוח לאומי, יקוזז מסכום הפיצוי שיתקבל מחברת הביטוח.  סכומים אלו מקוזזים בין אם מימשתם את זכויותיכם מול הביטוח הלאומי ובין אם לא.

צור עימי קשר

    שם מלא

    טלפון

    דוא”ל

    נושא